Privacyregeling Buurtvereniging Oosterveld, maart 2023.

Vanaf mei 2018 moet elke organisatie die gegevens van leden/donateurs verzamelt duidelijk maken hoe ze met die gegevens omgaan. Dat geldt ook voor de Buurtvereniging Oosterveld.

Hieronder leggen we uit hoe we dat doen. Deze regeling geldt zowel voor de Buurtvereniging als voor de donateurs van de speeltuin.

1.       Welke persoonsgegevens worden er verzameld en bewaard?

We bewaren natuurlijk de namen van de leden/donateurs,  hun huisadres, e-mailadres(sen) en bankrekeningnummer.  Van de donateurs van de speeltuin bewaren we ook de bedragen die ze als donatie aan de speeltuin hebben overgemaakt. Van de kinderen van de donateurs van de speeltuin bewaren we hun naam, adres en geboortedatum.

We hebben ook gegevens van buurtbewoners die geen lid zijn van de Buurtvereniging. Die gebruiken we als we voor alle bewoners van de buurt een activiteit organiseren.

2.       En wat doen we met die gegevens?

We gebruiken de gegevens om u per e-mail of op papier informatie over activiteiten toe te sturen. Ook gebruiken we ze om u het verzoek te sturen uw contributie of donatie over te maken.

Mails sturen we altijd BCC (zo zien andere ontvangers uw e-mailadres niet).

De gegevens van de kinderen gebruiken we bij het organiseren van activiteiten die speciaal voor hen bedoeld zijn.

Uw gegevens worden niet aan anderen geven.

3.       En waar bewaren we die?

De gegevens worden bewaard op een laptop/pc van twee bestuursleden van de Buurtvereniging: de penningmeester en de secretaris. Die computers zijn beveiligd met goede virusscanners. Ook kunnen de gegevens in de cloud (bijvoorbeeld Google drive) opgeslagen worden.

4.       Hoelang worden de gegevens bewaard?

Soms is het handig even terug te kijken in de administratie. Daarom bewaren we de gegevens 3 jaar. Wilt u dat uw gegevens eerder verwijderd worden, laat dat dan aan ons weten.

5.       Voor het gebruik van beeldmateriaal (foto’s en/of filmpjes) vragen we altijd vooraf uw toestemming.

Voor het gebruik van beeldmateriaal van kinderen vragen we die toestemming aan minstens één van de ouders/verzorgers. Het beeldmateriaal wordt maximaal 4 jaar op de website van de buurtvereniging geplaatst. Het materiaal wordt niet op een persoonlijke computer bewaard.

6.       Heeft u vragen of opmerkingen over deze privacyregeling of wilt u uw gegevens inzien?

Neem dan via info@buurtverenigingoosterveld.nl contact op met de voorzitter.

7.       Wijzigingen: het kan voorkomen dat deze privacyregeling in de toekomst wordt gewijzigd.

Wij raden u daarom aan om deze regeling geregeld op de website te raadplegen. Wijzigingen zullen altijd op de jaarvergadering worden besproken.