Sinds juni 2021 zijn we met een groep van 8 vrijwilligers samen gekomen om de nieuwe speeltuin netjes en ‘zo veel als mogelijk is’ onkruidvrij te houden. Het is de bedoeling om eens per maand, op een avond, een paar uurtjes de handen uit de mouwen te steken. Ook nu weer maken vele handen licht werk, want met zo’n grote groep is het maar even bezig zijn alvorens de welverdiende koffie ter tafel wordt gebracht!

Zo wordt het gras in en rondom de speeltuin verwijderd, met een bosmaaier en zijn we druk in de weer met onze schoffels en harken. Aangezien Speeltuinvereniging Oosterveld verantwoordelijk is voor de gehele speeltuin, zijn wij ook verantwoordelijk voor het gras en de bomen die zich op de speeltuin bevinden. Logisch enerzijds, aangezien de gemeente hier niet kan komen met de grasmaaier.