Per 1 juli 2021 treedt de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersomen (WBTR) in werking. Deze wet moet wanbestuur en financieel misbruik binnen verenigingen tegengaan. Ook de Buurtvereniging valt onder deze wet. Op korte termijn moet de Buurtvereniging voor twee zaken zorgdragen:

1. Een Noodbestuur: een aantal mensen vinden die bereid zijn, als het zittende bestuur niet kan, mag of wil besturen,  het bestuur tijdelijk over te nemen en een nieuw bestuur aan te stellen. Dit wordt de Continuïteitscommissie genoemd.
  2. Een aantal zaken rondom de financiën binnen de Buurtvereniging anders te regelen en op papier te zetten. We gaan dat doen in een Huishoudelijk reglement.

Op de eerstvolgende Jaarvergadering zal hier uiteraard over gesproken worden.  Op de lange termijn (maar binnen 5 jaar) moeten deze, en een paar andere zaken, in nieuwe statuten verwerkt worden.